26.7.09

ayahanda bonda tercinta

EN. MOHAMAD BIN MD TAIB PN. SHARIFAH BINTI BIDIN...insan yang begelar ibu & bapa kepada 5 org ank dan..aku lah salah seorangnye yg jg anak bongsunye...ha..hari2 aku rindukan mak ngan abah..aku x bole byg'n hidup tanpa mereka..Hari ni fikiran aku bcelaru sgt,risau ttg kesihatan mak & abah. Makin hari usia makin mningkat, kesihatan pun makin kurang memuaskan..

Minggu lepas aku balik kg mr hubby..lame sgt dah x blk..rindu plak kat mak abah johor..blk hari Khamis mlm Jumaat..sampai lewat gak la..Kat kg mcm biasa ada mak abah n nasuha n..kali ni ada mamat n adik.. Seronok la ngan diorang..Mak mcm biasa la klu ank2 blk mcm2 lauk yd mak masak..Hilang diet aku..xpe la bkn slalu..Ptg Sabtu baru nk solat asar aku terima panggilan dr Abg Asri..

Abah jatuh???Time tu tuhan je yg tau ape aku rase..Klu ditoreh pun muke aku time tu x kuar darah kot..Ac (Abg Asri) bgtau abah jatuh pokok. X boleh jalan nk bw g spital..Ya allah npe ni? Lps Ac ltk phone semua adik bradik aku call tye ape dah jd. Menurut cite Along, Abah g petik rambutan dgn Abg Amy kat kebun..Abg amy jatuh dr pokok rambutan then terhimpam abah..Ya Allah...mesti abah sakit sgt skg..Time tu aku rase nk blk kg skang jg tp ape kate Mr hubby n mertua aku? Dah la lame x blk kg pastu nk blk Mlk plak..Aku sedapkan hati aku yg abah x ape2 n bg tau hubby yg pg esok aku nk blk mlk...Hubby cite kat mak n abh ape yg blaku kat abah aku..Trus diorang srh aku blk time tu gak..Aku pun ape lg kemas ape yg patut...dlm pjalanan mcm2 aku pk.Kjap2 cal mak..Sampai Mlk abah blum blk dr hospital..lame gak la aku tgu..dlm sejam tu abah pun sampai..trus aku g kat kereta tye mcm2..Kesian sgt aku tgk abah x larat je..Sepjg 27 thn aku hidup x penah aku tgk abah mcm ni..Abah nampak x larat sakit sgt, nk jln ssh..Tp...aku bangga ngan abah, abah ttp tersenyum & bgurau dgn anak2 & cucu.Abah sembunyikan kesakitan dia dengan senyuman & senda gurauan..Abah masih bole bcrite detik2 cemas yg blaku..Aku hapy tgk abah..Tp mak..Mak npk risau sgt..Mungkit mak masih terperanjat..Ptg tu smua adik bradik aku ada. Abg Amy? Dia kate xda ape luke ckit je..tp aku tau dia sakit..biasala dia dr dulu mcm tu sorang anak yg baik..x pnah tjuk kesakitan @ kepayahan yg dilalui..Mlm tu lpas Maghrib aku terpaksa blk Segamat semula, memandangkan esok ada kenduri kata sane..Berat rase hati ank balik tpi apekan daya aku terpaksa adil..Lgpun aku tgk abah agak ok..Aku dokan abah cepat sembuh n bole jalani hidup mcm biasa...
Perjalanan pulang ke Segamat mcm2 yg aku rase. Sedih, hapy & bsyukur sgt..Aku sedih tgk keadaan abah walau pun x teruk tp aku ttp sedih..aku hapy & bsyukur punya mertua & suami yg begitu memahami. Buat mak & abah segamat trime kasih byk2 sbb faham situasi aya mase tu..Aya sayang sangat ngan mak & abah dunia dan akhirat...Buat suami ku yg tercinta terima kasih x terhingga sbb fahami situasi I..I sayang U sgt2.

Mak & Abah

No comments:

Post a Comment